Rondom een centraal plein hebben we zeven werelden gecreëerd, elk met een eigen thema: ‘luxury’, ‘family’, ‘travel & culture’. ‘modern Dutch’, ‘see buy fly’, ‘fashion & lifestyle’ en ‘care & wellness’.
ONDER MENSEN
Lounge 2 Schiphol

Een compleet nieuw interieur voor ‘Lounge 2’ op Schiphol. In nauwe samenwerking met huisarchitect Benthem Crouwel NACO hebben we van de grootste reizigerswachtruimte op Schiphol een internationaal onderscheidende ‘Social Lounge’ gemaakt. Waar reizigers graag verblijven, waar ze elkaar ongedwongen ontmoeten en waar van alles te ontdekken valt.
- Locatie
- Amsterdam (NL)
- Klant
- Schiphol Group, Consumer Products & Services
- Jaar
- 2016

De architectuur en het interieur lopen naadloos in elkaar over.


Het ultieme doel was om Lounge 2 in een ‘social lounge’ te tranformeren, met verrassende elementen en ruimte voor ontmoeting.


Zeven totaal verschillende werelden


Elke wereld heeft een eigen concept voor winkels, horeca, services en zitgebieden. Kenmerkende materialen en details geven elke wereld een eigen uitstraling en identiteit. Zo vind je zonder bewegwijzering intuïtief je weg. De vloer is gemaakt van grote keramische tegels, het plafond van zwarte lamellen en het licht komt van duurzame ledlampen.
Gigantische conversation starters
We hebben een aantal spannende objecten neergezet die zorgen voor verrassing en aanleiding geven tot gesprek en ontmoeting. Een monumentale klok van Maarten Baas, waar een echte persoon in lijkt te zitten. Kuddes keramische koeien die over de wanden lopen. Echte bomen. Een spectaculaire vliegtuigglijbaan voor kinderen. Zo wordt Lounge 2 een onvergetelijke ervaring waar je steeds weer naar terug wilt.
Driedelige collage



Awards
Interior News Awards 2017
- Nominated
FX International Interior Award 2016
- Nominated
SBID Award 2016
- Finalist